Tram is nog niet uit beeld

RIDDERKERK - Ridderkerk heeft een mogelijk tramtracé nog steeds niet van de kaart. Dit werd duidelijk in de raadsdiscussie over de gebiedsontwikkeling Drievliet Het Zand. Op vragen van D66/GroenLinks erkende wethouder Volbregt Smit dat er nog steeds een claim voor de tram ligt. "Dat kan een probleem geven voor het nieuwe bestemmingsplan."
Het huidige college wenst geen rekening meer te houden met een tram en lobbyt al een paar jaar bij de provincie om het tracé van de kaart te krijgen. Smit hoopt dat hier in de komende maanden meer duidelijkheid over komt.
Het gemeentebestuur wil op de driehoek van Het Zand 100 tot 120 woningen bouwen. Ongeveer de helft daarvan wordt laagbouw. Bij de Vlietlaan is hoogbouw gedacht voor zes tot acht verdiepingen. Veel raadsfracties hebben moeite met dit 'hoogteaccent'.

Geen optocht

Op de Rijsoordkalender staat aangegeven dat Sursum Corda op 5 mei een lampionnenoptocht begeleidt in Rijsoord. Daar de vereniging op deze datum helaas geen complete bezetting heeft, komt deze optocht te vervallen.