Demonstraties tijdens tentoonstelling

RIDDERKERK - Bij de tentoonstelling "Met de hand gemaakt, hobby en huisvlijt" in de Oudheidkamer is niet alleen creatief werk van Ridderkerkers te bewonderen. Er worden ook demonstraties door de deelnemers verzorgd.

Zo laten gedurende de openingsuren de dames van "Ridderslag" ter plaatse zien hoe het kantklossen in zijn werk gaat. Daarnaast zijn andere dames regelmatig in het museum bezig met hun borduurwerk.

Hans Witter is op de woensdagmiddagen 12, 17 en 31 mei en op 7 juni aanwezig met zijn materiaal voor het gieten van tinnen soldaatjes te gieten. Voor de woensdagmiddag is gekozen om ook kinderen in de gelegenheid te stellen om dit van dichtbij te bekijken.

Workshop

Verder zal Ellen Kievit op donderdag 18 mei vanaf 19.30 uur een workshop geven over het werken met fietsbanden. Hiermee kunnen erg leuke dingen gemaakt worden! Zo ligt in een vitrine op de tentoonstelling een hoedje gemaakt van fietsband, dat als voorbeeld kan dienen voor een eigen creatie. Deelname aan de workshop kost € 9,95 per persoon, inclusief materiaal en koffie. Aanmelden kan bij Nellie Broekhuizen: 0180-428034 of Kathy van Helvoort: 0180-497227.

De expositie is nog te zien tot en met 10 juni 2017.