De winnaars van de Ridderkerkse finale van het UNICEF Kinderrechten Filmfestival

Kinderen maken mooie films

RIDDERKERK - Op donderdag 11 mei was de Ridderkerkse finale van het UNICEF Kinderrechten Filmfestival. De volledig verzorgde gala-avond stond in het teken van de filmsterren in de dop. Het UNICEF Kinderrechten Filmfestival is het eerste project dat Stichting Building Arts mocht organiseren.
Alle leerlingen uit groep 7 en 8 konden zich vanaf begin dit jaar opgeven voor dit bijzondere project. Tijdens deze lessen stond het UNICEF Kinderrechtenverdrag centraal en leerden de leerlingen in vijf lessen hoe het is om een eigen film te bedenken en te maken. Een speciale vakjury beoordeelde aan het eind van de avond de zelfgemaakte films. De jury bestond uit Irene Edelman (Unicef Nederland), Arjan 't Jong (RTV Ridderkerk), Terry Wisse (Brede School Ridderkerk), Sheby Hogenbirk (Gemeente Ridderkerk) en Freek van der Valk (Van der Valk Ridderkerk). De jury bekroonde de film 'Geen Recht' van Deco, Dylan, Noie & Nikki uit Slikkerveer, tot Beste Film. Zij ontvingen een ticket voor de regionale finale op 30 mei aanstaande in Rotterdam. Speciaal hiervoor wordt een professionele remake van de film gemaakt. De winnaars uit de overige categorieën zijn: Beste Script: 'D.R.U.G.S.' (Desiree, Fabian, Rien & Ruben), Beste Acteerwerk: 'Ontvoerd' (Aurora, Emma, Kjell, Lou, Lucas, Philine & Robin), Beste Filmposter: 'Dromen Zijn Waar' (Fenna, Lenny, Linn, Pien & Stan), Publieksprijs: 'Bloedwijn' (Dayna, Dean, Jaeda, Marouan, Mika, Nino & Quinten).
De organisatie is alle partners en vrijwilligers die iets hebben bijgedragen aan deze avond ontzettend dankbaar. In het bijzonder bedankt worden alle sponsors van de avond: UNICEF Nederland, Brede School Ridderkerk, Van Der Valk Ridderkerk, Lydison-Dalosy Projecten. Smit Mode, P&L Vastgoedservice & Onderhoud en Beweegmakelaar Ridderkerk.