Foto: Johan Kruithof

Ridders Oktoberfest!

RIDDERKERK - Wie het hoogtepunt van de Duitse biercultuur een keer van dichtbij wil meemaken hoeft dit jaar niet naar onze oosterburen af te reizen. Want op zaterdag 7 oktober wordt er in Ridderkerk het eerste enige echte Oktoberfest gevierd, het Ridders Oktoberfest! Met live Musik, Bier und Bratwurst zijn de omstandigheden meer dan goed om heel veel Spaβ te maken. Vorig jaar begonnen tijdens een borrel en een hapje op een Ridderkerks event, waar de eigenaar van LF Event Group en StandExpert, Frank Boekhout gekscherend vertelde dat er in Ridderkerk al te lang geen echt feest meer is georganiseerd. Zo gezegd zo gedaan. In samenwerking met de gemeente, alle ondersteunende diensten, vele vrijwilligers en vooral ook een perfecte samenwerking met vele leveranciers en sponsoren is dit feest dit jaar tot stand gekomen. Daarbij is er veel aandacht voor veiligheid geweest: zeer strakke organisatie, een perfecte beveiliging en alle voorzieningen zijn er om dit feest in goede banen te leiden.

Oktoberfest voor duizend man

Op het evenemententerrein in het Oosterpark zullen op 7 oktober vanaf 16.30 uur tot 18.00 uur alle gasten toegang krijgen tot de grote feesttent. Om 18.00 uur begint het programma gaat starten. Artiesten zijn geboekt Dries Roelvink, de Alpenzusjes, Otto Lagerfett, Zanger Rinus, Stefan Storm en de Feestgangers ,het eten is besteld, de vaten bier zijn ingeslagen, vrijdag 6 oktober zal alles worden opgebouwd om op zaterdag van 16.30 uur tot 24.00 uur Ridderkerk om te toveren tot een jaarlijks terugkerende event.
"Ridderkerk heeft veel verenigingen, sportclubs, vriendengroepen en gezelschappen die graag met elkaar een feestje vieren", aldus Frank. Hij hoopt daar met dit feest zijn bijdrage aan te hebben geleverd. "Als dit een jaarlijks terugkerend event zou kunnen worden, is dit natuurlijk meer dan geweldig", vertelt Frank enthousiast. Maar hij is zeker ook heel nuchter en geeft aan: "Wij zullen na het feest met alle betrokken partijen evalueren, maar eerst gaan we de laatste details afronden om alles in goede banen te leiden voor dit jaar".
Wie erbij wil zijn moet haast maken. Via de website van het Ridderkers Oktoberfest zijn de laatste kaarten, tafels en VIP arrangementen nog te koop. De doelstelling om 1000 gasten een prachtig feest te bezorgen is met de kaartverkoop al voor 95 procent gelukt.