Kaartverkoop Bluezy Bluesfestival Ridderkerk gestart

RIDDERKERK - De vijftiende editie van het Bluezy Bluesfestival Ridderkerk wordt dit voorjaar gehouden op zaterdag 14 april  in recreatiecentrum De Fakkel. De Stichting Blues & Rootsmuziek Ridderkerk, heeft na de succesvolle afgelopen edities ook voor 2018 weer grote muzikale plannen, waarbij er weer een mooi jubileum te vieren valt. Hierdoor is weer een internationaal breed opgezette programmering gemaakt, maar waarin ook ruimte is voor de absolute top van Nederland.

Kaarten voor het festival zijn inmiddels te koop en kosten in de voorverkoop 25 euro en op de dag zelf aan de zaal 30 euro. Kaarten zijn verkrijgbaar via de volgende Ridderkerkse voorverkoopadressen: Sportcafe de Fakkel aan de Sportlaan 8-10, Radio Ridderkerk, Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en Primera Sandy, Ridderhof 29A en in Rotterdam bij Bluessocieteit L'Esprit, Wendeldijk 25.
Ook zijn de kaarten verkrijgbaar via de website. Meer informatie is terug te vinden op de website: www.bluezybleusfestival.nl.

,,Openingsact dit jaar is GG & the Cruisers. Een band uit Drenthe waarin 'Oldschool' de 'Newschool' blues ontmoet. Henk de Ruiter, Erik Neimeijer, Hans Niemeijer en Gerrit Bruinink verweven moeiteloos allerlei stijlen blues, met als resultaat een verfrissende, eigentijdse, maar toch ook vintage sound dat tot uiting komt in zowel eigen werk als covers. Zij waren finalist bij de Dutch Blues Challenge 2017 en gaven daar een geweldig visitekaartje af. Met hun nieuwe cd Suitcase opgenomen in de legendarische Sun Studio in Memphis hebben ze een mooi product afgeleverd'', vertelt organisator Nico Bravenboer.

Richard van Bergen's Rootbag is de andere Nederlands act, die met hun muziek geïnspireerd worden door de blues van de Mississippi Delta. De sexy grooves van New Orleans worden gecombineerd met swampy R&B tot een Rootbag-style gumbo soup. Rauw, intense, soulful en groovy. De bandleden zijn individueel al meerdere keren genomineerd geweest voor hun kunsten. Jody van Ooijen won al twee keer de Dutch Blues Award, terwijl ook de band de Dutch Blues Award uitgereikt kreeg voor beste band van 2015. In september 2017 verscheen het tweede album 'Walk On In' op het Belgische Naked label.  De band speelde inmiddels al op diverse grote podia, zoals Moulin Blues, North Sea Jazz, Zwarte Cross, SXSW ( Austin, Texas) en afgelopen zomer ook op het Big Rivers festival in Dordrecht.
De Belgische band Boogie Beasts maakt withete punkboogie, het geluid is puur, vuil maar onweerstaanbaar. Boogie Beasts vertalen hun voorliefde voor de elektrische Delta blues tot een meest idiosyncratisch geluid dat een vleugje Black Keys met John Lee Hooker op een 'Rave in the wee hour' van de ochtend heeft.

,,De rest van ons programma bevat echt allemaal toppers, die stuk voor stuk headliner hadden kunnen zijn van ons festival."