Ricard de Wit wint NK Squash

RIDDERKERK - Richard de Wit (19) mag zich sinds 11 februari Nederlands Kampioen Squash Heren D noemen. Tijdens het NK in het Frans Otten Stadion in Amsterdam kwam hij gedurende drie dagen in actie. Na zijn directe plaatsing voor dit NK speelde hij vrijdagavond zijn eerste wedstrijd, die hij met 3-0 won. De partij die daar opvolgde was zwaarbevochten, maar wist hij met 3-2 te winnen. Dit zorgde ervoor dat hij zaterdag in de kwartfinale stond. Met wat aanmoediging van meegereisde supporters wist hij ook deze partij met 3-2 te winnen. De halve finale wist de 19 jarige squasher én korfballer ook weer na een vijfsetter winnend af te sluiten. Zondagmorgen om 10 uur speelde hij de finale. Na 1-0 voorsprong maakte hij het nog spannend voor de kijkers, want hij liet zijn tegenstander terugkomen tot 2-1. De speler van Squash en Biljart Ridderkerk wist na ruim een uur de titel Nederlands Kampioen Heren D op zijn naam te zetten.