Personeel van Dirk  poetste rollators (foto Marijke Rosmolen)
Personeel van Dirk poetste rollators (foto Marijke Rosmolen) Foto: Johan Kruithof

Klussen met Oranjefonds

RIDDERKERK - Afgelopen weekend deden in Ridderkerk acht organisaties mee met de grote vrijwilligersactie NLdoet van het Oranjefonds.
Aafje Reyerheem, Het Knaagspoor, De Bun, De Fakkel, Riederborgh, Stichting Tulp, Scouting Sint Joris en Natuurbeheer Waalbos grepen deze gelegenheid aan om iets extra's voor de bewoners te doen of tuin en terrein op te knappen. De weersomstandigheden hielpen daar goed aan mee. Overal waren groepen vrijwilligers gezellig bezig met de nodige binnen- en buitenklussen. Reyerheem had versterking van extra vrijwilligers, de stagiaires van het Knaagspoor hadden hun handige vrienden meegenomen en de Riederborgh kon zich verheugen met een team medewerkers van supermarkt Dirk. Zij hadden de hele dag druk met het schoonmaken van rollators en rolstoelen. Elders in het land waren traditiegetrouw leden van de Koninklijke familie aan de slag om het goede voorbeeld te geven. Scootmobielen werden schoongemaakt en afgesteld, konijnenhokken gemaakt, pannenkoeken gebakken, tuinen zomer klaar gemaakt, terras en balkons voorzien van bloembakken, wilgen gesnoeid en schilderijen gemaakt. Zaterdag aan het eind van de middag zag alles er fris en fleurig uit en hadden alle bewoners stralende gezichten. Landelijke waren er 9.828 klussen waar ruim 350.000 vrijwilligers aan meededen.