Christmas Event 2018

RIDDERKERK - Ook dit jaar wordt door een groot aantal plaatselijke kerken weer een Christmas Event georganiseerd op 15 december. Omdat deze kerken hebben aangegeven het initiatief ook dit jaar weer te willen steunen heeft de werkgroep besloten dat het evenement doorgang kan vinden. De volgende kerken hebben hun deelname toegezegd: Herv. Gem. Singelkerk, geref. Kerk te Rijsoord, Herv. Gem . te Rijsoord, Prot. Gem. de Levensbron, korps Leger des Heils, Ger. Kerk Vrijgemaakt (Maranathakerk), Herv. Wijkgem en de Goede Herderkerk.

Van enkele kerken is nog geen definitief bericht ontvangen maar ze gaan ervan uit dat ook de Prot. gem. te Bolnes, de Chr. Geref. Kerk (Elimkerk) en de Herv. wijkgem. Ichtuskerk opnieuw zullen meedoen. De locatie is opnieuw sporthal de Fakkel aan de Sportlaan. De komende periode zullen allerlei activiteiten worden ontplooid om de avond in te vullen. Wat intussen al wel bekend is, dat er nu een echt toneelstuk zal worden opgevoerd. Hiervoor zijn vijftien tot twintig spelers nodig waarvoor een aparte oproep in de kerkbladen zal worden opgenomen. De vergunning om het evenement te kunnen houden is al binnen en ook de hal is intussen vastgelegd. Nu komen allerlei praktische zaken aan de orde zoals: programma opstellen, belichting en geluid regelen, de huur van beamers uitbesteden, sponsoren gaan benaderen, podium en stoelen bestellen, warme chocomel regelen, enzovoorts. Al met al staat ze nog een drukke periode te wachten, maar ze gaan er opnieuw voor om de inwoners van Ridderkerk de achtergrond van het Kerstfeest duidelijk te maken.