Het recreatiebad van De Fakkel (foto SenW Ridderkerk)

Hoge verbazing over vragen over veiligheid van zwembad De Fakkel

RIDDERKERK - Sport en Welzijn Ridderkerk is verbaasd over schriftelijke vragen over de veiligheid van zwembad De Fakkel, die gesteld zijn door Partij 18PLUS. De lokale partij meldt dat het de afgelopen krokusvakantie "helaas weer raak" was.

"Ons bereiken berichten dat bezoekers maar ook zeker personeel zich niet veilig voelen. Het gaat hier vooral om intimidatie door vaak maar een kleine groep personen, maar die een grote impact heeft. Een voorbeeld is het omsingelen van een medewerker en deze uitdagen/intimideren. Dit is onacceptabel gedrag in een publieke voorziening als ons zwembad" stelt het raadslid Jeroen van Neuren. In het zwembad en bij SenW vraagt men zich af op welke incidenten Partij 18PUS doelt. "We hebben de afgelopen vakantie geen incident gehad. Er staat ook niets in de logboeken. Het badpersoneel herkent zich hier absoluut niet in" reageert SenW. Al eerder stelde 18PUS vragen over het aantal incidenten in het afgelopen jaar. Burgemeester Attema meldde daarop dat er in 2018 welgeteld twee incidenten waren. "En dat terwijl we het afgelopen jaar met ruim 250.000 een recordaantal bezoekers hadden. Zulke wilde verhalen verdienen we niet" aldus SenW.