Japanse Yoga geeft meer balans

RIDDERKERK - Japanse Yoga is een nieuw concept. Het is een combinatie van loslaten, ontspanning en focus en ademgewaarwording. Juist deze combinatie zorgt voor een balans in het lichaam. En geeft stilte en aandacht in wat men doet en wat men voelt. Hierdoor laat men onbewuste spanningspatronen in de spiergroepen los. De innerlijke houding verandert, zodat men zich meer bewust wordt van hoe men staat, zit en ligt.

Deze methode werkt direct. En omdat men na iedere drie oefeningen gaat vormen, gaat men vergelijken wat er anders is in de balans. Uit de reacties van de deelnemers blijkt ook dat er een duidelijke verandering plaats vindt in hun vastzittende spieren, die dan ter plekke los laten. Dit is voor deelnemers, die iets meer willen weten en voelen hoe ze in een uur tijd hun hele lichaam meer bewust gaan voelen. Daardoor is men in staat zijn om bewuster in het leven te gaan staan.

Deelnemers die opeens merkten dat hun hoofdpijn weg was, ze geen last meer hadden van een vastzittende onderrug en of vastzittende boven- arm- of schouderspieren. Men merkt opeens dat de nek los zit of dat de hoofdpijn verdwenen is. Of men is nu meer bewust over hoe hij staat en waar hij op let om de houding te verbeteren. Als de spanning in de spieren loslaat, verandert de houding naar meer ontspannen staan en zitten en merkt men vanzelf dat men meer energie krijgt, omdat alles nu doorstroomt en de spanning los gelaten is.

Mensen die interesse hebben en mee willen doen om deze unieke ervaring meemaken, kunnen op woensdagavond van 19.15-20.15 uur en donderdagavond van 18.45-19.45 uur langskomen. Het adres is Platanenstraat 6 te Ridderkerk. Men kan bellen naar 0180-417135. Of 06-400990030