Piet Baaijens en zijn echtgenote werden muzikaal verrast

Muzikaal afscheid voor 'meester Baaijens'

RIDDERKERK - De Ds. G.H. Kerstenschool gaf directeur Piet Baaijens afgelopen vrijdag een muzikaal afscheid. Er was ingespeeld op zijn liefde voor muziek met een voor deze gelegenheid gevormd schoolorkest en zang van alle leerlingen op het schoolplein. Na deze muzikale ontvangst kreeg het afscheidsfeest binnen een vervolg met leuke workshops met ijs en snacks als extra verrassingen.

Ook voor ouders en oud-leerlingen was er gelegenheid om afscheid te nemen van "meester Baaijens", die 44 jaar in het onderwijs werkzaam is geweest. Veertien jaar stond hij voor de klas op een basisschool in Kruiningen. Hij was daar inmiddels adjunct-directeur toen in 1989 Ridderkerk op zijn pad kwam. Dertig jaar bleef hij de Ds. G.H. Kerstenschool trouw. "Ik heb hier prachtige jaren gehad. Dit is gewoon een fijne school. Daarom ben ik hier niet meer weggegaan" stelt de directeur. Enthousiast ging hij ook mee in de grootste veranderingen voor de reformatorische school. De oude locatie aan de Klaas Katerstraat kon in 2001 verlaten worden voor nieuwbouw aan de Margriet van Comenestraat. Daar werden tien jaar later vier lokalen bij gebouwd als gevolg van de al eerder tot stand gekomen fusie met de Urinusschool.
Nadien deelde Baaijens de directie van de school met de ook overgekomen locatiedirecteur Ad van Gent: "We vormden samen een goed managementteam. Het gaf me ook ruimte om anderhalve dag in de week les te blijven geven. Alleen directeur zijn achter een bureau wilde ik niet. Ik liet me graag zien en was voor iedereen aanspreekbaar. Voor de kinderen ben ik altijd 'meester Baaijens' gebleven."
Piet Baaijens wordt in augustus 66 jaar. "Ik had dus nog tot december door kunnen gaan, maar ik wilde niet halverwege het schooljaar vertrekken."
Als directeur wordt hij opgevolgd door Jacob Gorter. Ad van Gent blijft nog een jaar als directeur meedraaien om zaken over te dragen.