De burgemeester kreeg 'LeesPret' uit handen van Marianne van Gink en Guyanne van der Horst

Magazine geeft leespret

RIDDERKERK - Woensdag 10 juli ontving burgemeester Attema uit handen van Lezen Oké het allereerste exemplaar van LeesPret, een magazine voor iedereen die eenvoudig wil lezen. Dit gebeurde tijdens de goed bezochte Bobbi-avond voor pedagogisch medewerkers en leerkrachten van de groepen 1 en 2 in Ridderkerk.

De dames van Lezen Oké vertelden de aanwezigen, dat zij door de gemeente waren gevraagd om dit magazine te ontwikkelen. In LeesPret vinden ouders van jonge kinderen o.a. kijk-en praatplaten, verschillende taalactiviteiten, buitenspelletjes, voorlees-en beweegtips en een voorleesbingo. Activiteiten, die zij samen met hun kind kunnen doen. De burgemeester schrijft in het voorwoord over haar moeder, die zelf graag en veel las en dat ook aan haar kinderen doorgaf: "Als je leest, kun je in gedachten op reis.Om te kunnen lezen moet je dat wel hebben geleerd. Het liefst zo jong mogelijk. Ouders kunnen beginnen met voorlezen, heel veel voorlezen. Liefde voor lezen begint met voorgelezen worden en is een mooie tijdsbesteding voor ouder en kind. Met dit prachtige Ridderkerkse magazine helpt u uw kind om ook in de vakantietijd met taal en lezen bezig te zijn".
Na de presentatie van LeesPret werd de avond voortgezet met prentenboekentips van Daniel Albering van kinderboekwinkel De Kleine Kapitein, Daarna danste Ilse Westdijk van KidsAbilities door het boekje Bobbi op vakantie en werden twee Bobbi-beren verloot. De dames van Bobbi-educatief gaven informatie over het speciale Bobbi programma voor peuterspeelzaal en kinderdagverblijf. LeesPret is inmiddels uitgedeeld bij de peuters en kleuters van Ridderkerk.