Voorzitter Marcus Aardoom vindt het jammer dat de truckersrit niet door kan gaan.

Voor tweede keer streep door truckersrit van Help Eens Een Handje

RIDDERKERK - Ook voor de stichting Help Eens Een Handje staan alle activiteiten op een laag pitje. Het doet voorzitter Marcus Aardoom pijn dat na de afgelasting van het Winterfeest voor de tweede keer een streep is gezet door de truckersrit met verstandelijk beperkten.

“We hebben als bestuur alle begrip voor de maatregelen. Maar dit is zo sneu voor de groep waar we dit allemaal voor organiseren. Ze kijken er het hele jaar zo naar uit. En nu moeten wij zeggen dat ze weer een jaar moeten wachten” aldus de voorzitter.

Veel onzeker

Help Eens Een Handje heeft daarom lang de truckersrit op de kalender van 2021 gehouden. Om het op 27 april mogelijk te maken waren de eerste voorbereidingen al getroffen. De draaiboeken zijn geactualiseerd en de vergunning was aangevraagd.

Afgelopen week is besloten om niet door te zetten en niet te starten met de inschrijving. “Er is nog zoveel onzeker en het ziet er niet naar uit dat we tijdig versoepelingen krijgen. Bovendien willen we geen enkel risico lopen met de deelnemers en onze vrijwilligers. Betrokken bij onze truckersrit zijn al snel 350 mensen. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer een beroep doen op al die chauffeurs en verkeersregelaars” stelt Aardoom.

Ambities

De voorzitter zegt het met wat twijfel in zijn stem, want hij kan niet overzien wat de coronacrisis voor de sponsoren van Help Eens Een Handje tot gevolg heeft: “We hebben goodwill van veel bedrijven, maar beseffen dat het financieel wel moet kunnen. Het is geen vanzelfsprekendheid dat alles op dezelfde voet door kan. We hopen er allemaal het beste van.”

De stichting heeft daarbij ook nog ambities voor het opzetten van nieuwe activiteiten. Afgelopen jaar was er al het idee voor het opzetten van een dag voor mantelzorgers. Ook dit vond uiteindelijk geen doorgang. Nu wordt alles op alles gezet voor een Sinterklaasfeest voor kinderen uit gezinnen die gesteund worden door de Foodcompany of Voedselbank.

Help Eens Een Handje hoopt dit eind november te realiseren in samenwerking met Rotaryclub Ridderkerk. Bedrijven die hieraan willen bijdragen kunnen voor meer informatie mailen naar: info@helpeenseenhandje.nl.