Wat te doen als u dit ziet?
Wat te doen als u dit ziet? Foto: Oranje Kruis - Rob Lamping

Cursus ‘Eerste hulp aan kinderen’

RIDDERKERK - EHBO-vereniging Ridderkerk start bij voldoende belangstelling op dinsdag 8 maart met een nieuwe cursus eerste hulp aan kinderen. Tijdens deze cursus leren deelnemers hoe zij moeten handelen bij een ongeval waar kinderen bij betrokken zijn. Zowel de ‘huis, tuin en keuken ongelukjes’ als levensbedreidende situaties komen aan bod.

Ieder jaar komen ongeveer 67.000 kinderen terecht op de spoedeisende hulp. Veelal na een ongeluk in of rondom het huis. Het is belangrijk om als ouder te weten hoe je eerste hulp kan verlenen. Je wil tenslotte niet met lege handen staan als jouw kind iets overkomt.
Tijdens de cursus Eerste Hulp aan Kinderen wordt aan de hand van het lesboek van Het Oranje Kruis geleerd over eerste hulpverlening aan kinderen. Hierbij wordt veelvuldig geoefend met praktijksituaties. Na het volgen van deze cursus weten de cursisten hoe zij eerste hulp kunnen verlenen aan zuigelingen en kinderen, bij stoornissen in de vitale functies en bij veelvoorkomende kleinere letsels. Deelname aan deze cursus kost € 80. Meer informatie en inschrijven via www.ehbo-ridderkerk.nl.