Seniorensport lessen bij Facet Ridderkerk

RIDDERKERK - Wilt u gezond ouder worden en werken aan een gezondere leefstijl? Dan kan Facet Ridderkerk iets voor u betekenen. Facet heeft een uitgebreid volwassenen- en seniorensport programma met ongeveer 35 verschillende lessen per week.

Welzijnsorganisatie Facet Ridderkerk biedt verschillende beweegactiviteiten aan voor volwassenen en senioren. In bijna alle wijken van Ridderkerk worden lessen zoals yoga, dans, conditiegym en seniorenfit aangeboden. Daarbij zijn ook aangepaste lessen, zoals stoelyoga en stoelgym voor ouderen die niet meer zo makkelijk bewegen.
De meeste lessen zijn overdag maar er zijn ook enkele lessen in de avonduren. Sommige lessen zijn geschikt voor beginners, andere lessen voor de meer gevorderde deelnemer. Facet richt zich met deze activiteiten op de doelgroep van 60 jaar en ouder. Naast het bewegen hechten de organisatie veel waarde aan het sociale aspect: “Het is belangrijk om fysiek en mentaal bezig te zijn. Het ontmoeten van andere mensen speelt hierin een belangrijke rol.”

Direct plaats
Sommige lessen zitten op dit moment vol en wordt er gewerkt met een reservelijst. Bij andere groepen is er wel direct plaats. Bijvoorbeeld op de maandagavond in de gymzaal aan de Van den Broekstraat. Deze beweegles vindt wekelijks plaats van 20.00 tot 21.00 uur. Het is een leuke en enthousiaste groep die onder leiding staat van Elseline Kruithof. Zij weet gevarieerde oefeningen aan te bieden.
De kosten van de sportactiviteiten van Facet liggen tussen de € 3,00 en € 5,00 per keer. Dit is afhankelijk van de tijdsduur van de les.

Leefstijlcoach
Naast het bewegen beschikt Facet ook over een leefstijlcoach. Wie vragen heeft over voeding, slaap of stress kan gratis terecht bij Cathy van Es. Overbodig om te zeggen dat de combinatie van goede voeding en voldoende bewegen belangrijk is voor de gezondheid.
Alle sportlessen voor senioren zijn te vinden op www.facetridderkerk.nl of in de nieuwe folder. Wilt u lekker bewegen en werken aan een gezonde leefstijl? Neem dan contact op met Jesper Lagendijk voor een gratis proefles via 0180 – 43 23 50 of mail jesper.
lagendijk@facetridderkerk.nl.