Bestuursleden van Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer rond de tafel met burgemeester Anny Attema en wethouder Marten Japenga

Eerste evenementenvergunning afgegeven na coronabeperkingen

RIDDERKERK - In het gemeentehuis van Ridderkerk is dinsdagmiddag de eerste evenementenvergunning afgegeven sinds alle beperkingen wegens corona. Burgemeester Anny Attema vond het een moment om even te vieren en nodigde het bestuur van Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer (SWS) uit om de vergunning persoonlijk af te geven.

De burgemeester zette in de collegekamer de handtekening voor Bouwstad, dat SWS zal organiseren in de eerste week van de zomervakantie. “We zijn blij dat er weer wat mogelijk is. Daarom wilden we hier wel even bij stil staan” aldus de burgemeester. Aan de vergunning kleven nog wel wat coronaregels. Volwassenen die het ‘bouwterrein’ naast het wijkcentrum betreden moeten bijvoorbeeld nog altijd anderhalve meter afstand houden. Voor de kinderen die hutten gaan bouwen geldt dit niet.

Inschrijving

De nieuwe editie van Bouwstad is van 19 juli t/m 23 juli. Direct na het verkrijgen van de vergunning is de inschrijving geopend. De bouwweek is voor kinderen van 7 t/m 12 jaar. Zij kunnen de hele week bouwen aan hun eigen ‘huis’. Inschrijven kan per groepje van maximaal zeven kinderen of individueel. In het laatste geval wordt men door de organisatie bij een groepje ingedeeld. Deelname kost € 5 per kind, inclusief lunchpakketjes en de gehele dag drinken (water en limonadesiroop).

Inschrijven is uitsluitend mogelijk in het wijkcentrum aan de Reijerweg 62 tegen contante betaling. Er kan contact betaald worden of gepind. Bij inschrijving dient te worden vermeld of kinderen wel of niet zelfstandig het terrein mogen verlaten. Wees er snel bij, want vol is vol. Voor meer informatie (niet voor inschrijving!): info@sws-slikkerveer.nl of 06 4098 8261.