Aqua Femina verdwijnt niet

Er zijn geen handtekeningen nodig voor het behoud van de Aqua Femina-uren in zwembad De Fakkel. De speciale vrouwenuren van het Ridderkerkse bad staan volgens SenW Ridderkerk absoluut niet ter discussie.
"Er zijn verschuivingen in het doelgroepzwemmen en er verdwijnen activiteiten, maar aan Aqua Femina wordt niet getornd. Dat is ook nooit ter sprake geweest. De bezoekersaantallen nemen steeds toe en er zijn zelfs speciale zwemles-en banenzwemuren voor vrouwen" benadrukt een woordvoerster van De Fakkel.
Vorige week begonnen enkele dames in Ridderkerk met het inzamelen van handtekeningen voor een petitie tegen het schrappen van het vrouwenzwemmen. Dit blijkt nu een communicatiestoornis. Aqua Femina ligt tijdelijk stil wegens de zomervakantie.
Vanaf 6 september worden de vrouwenuren weer hervat. Elke donderdag is er dan vrijzwemmen in het recreatiebad van 19.00 tot 22.00 uur en op maandag banen zwemmen van 14.15 tot 15.15 uur. In dat uur zijn er ook zwemlessen. Voor meer informatie: www.de-fakkel.nl.

Bron: Sport en Welzijn